Drogisterijketen Etos, dermatoloog Drs. Leenarts en de app SkinVision gaan de strijd aan tegen huidkanker. De campagne ‘Check je vlekje’ moet meer bewustwording creëren over het thema huidkanker en vroegtijdige herkenning van verdachte (moeder)vlekjes stimuleren.
De drogisterijketen Etos slaat met Drs. Leenarts en SkinVision de handen ineen om meer bewustwording te creëren over het thema huidkanker en om vroegtijdige herkenning van verdachte (moeder)vlekjes te stimuleren. Daartoe krijgen tot en met oktober dit jaar alle klanten bij aankoop van een zonnebrand- of aftersunproduct naar keuze een voucher voor een gratis SkinVision skincheck.
SkinVision is een medische app, ontwikkeld door dermatologen, om vlekjes op de huid te controleren. Met de app kunnen verdachte huidplekken worden gecheckt zodat op tijd de juiste zorg gezocht wordt. Het controleren van huidplekken gaat door middel van zelfgemaakte foto’s die worden beoordeeld met het SkinVision’s algoritme. Het algoritme van SkinVision is gebaseerd op honderdduizenden foto’s die klinisch gevalideerd zijn door dermatologen. Gefotografeerde vlekjes worden vergeleken met de afwijkende verschijnselen die bij de meeste vormen van huidkanker voorkomen. Op basis van de gemaakte vergelijking wordt een advies opgesteld zodat er op de juiste wijze kan worden gehandeld.
Dermatoloog Drs. Leenarts geeft op de landingspagina van Etos tips en tricks over huidveroudering, huidverzorging in het algemeen en verzorging van de huid in de zon.
